monologue

最期は端的に

Best Of Me 방탄소년단(BTS)

 

 

When you say that you love me

난 하늘 위를 걷네 영원을 말해줘 just one more time

僕は空の上を歩く 永遠を語ってほしい just one more time

When you say that you love me

난 그 한 마디면 돼 변하지 않는다고 just one more time

その一言でいい 変わりはしないと just one more time

 

넌 내게 이 세계의 전부 같아 더 세게 아프게 날 꽉 껴안아

君は僕の世界の全てだ もっと強く苦しいくらい僕を抱きしめて

 

우리가 나눈 something And you can't make it nothing

僕らが分かち合った something And you can't make it nothing

잊지 않아줬으면 해 넌 내

忘れないでくれたらいいな 君は僕の

 

하루하루 여름, 겨울 넌 몰라도

一日一日 夏、冬 君は知らなくても

 

You got the best of me You got the best of me

So please just don't leave me You got the best of me

 

나도 나의 끝을 본 적 없지만

僕も自分の終わりを見たことないけど 

그게 있다면 너지 않을까

あるとすれば君じゃないかな

다정한 파도고 싶었지만

優しい波でいたかったけど

니가 바다인 건 왜 몰랐을까

君が海だということになぜ分からなかったのだろうか

어떡해 너의 언어로 말을 하고 또 너의 숨을 쉬는데

どうすれば 君の言語で話して 君の呼吸をしてるのに

I'll be you 날 쥐고 있는 너 난 너의 칼에 입맞춰

I'll be you 君が握るナイフ 僕はそれにキスをする

 

그러니 take my hand right now 이런 내가 믿기지 않아

だから take my hand right now こんな僕が信じられない

속으로만 수천 번은 더 말했었던 그 말 그대는 날 떠나지 마

心では数千回は言ってた 君はは僕から離れないで

You got the best of me You got the best of me

꿈인지 현실인지는 딱히 중요치 않지 그저 니가 내 곁에 있다는 게

夢か現実かは特に重要じゃないだろ ただ君が僕のそばにいるということ

Thanks

 

하루하루 여름, 겨울 넌 몰라도

1日 夏、冬 君は知らなくても

 

You got the best of me You got the best of me

So please just don't leave me You got the best of me

 

넌 나의 구원 넌 나의 창 난 너만 있으면 돼

君は僕の救い 君は僕の窓 僕は君だけいればいい
You got the best of me

니가 필요해 So please just don't leave me

君が必要なんだ So please just don't leave me

You got the best of me

 

비가 내리던 나 눈이 내리던 나 모든 불행을 멈추고 천국을 데려와

雨が降った僕 雪が降った僕 全ての不幸を止めて 天国を連れてくる

쉽게 말하지 마 너 없는 난 없어 넌 내 best of me The best of me

簡単に言うな 君がいなければ僕はいないんだ 君は僕の best of me The best of me

 

그냥 나에 대한 확신을 줘 그게 내가 바란 전부이니까

ただ僕に対する確信をくれ それが僕が求める全てだから

우리의 규율은 없다 해도 사랑하는 법은 존재하니까

僕らに規律はないって言っても 愛する法は存在するから

Who got the best of me? Who got the best of me?

누구도 몰라 but I know me 내 최고의 주인인 걸 넌

誰も知らない but I know me 僕の最高の主人公である君は

 

You got the best of me You got the best of me

So please just don't leave me You got the best of me

 

넌 나의 구원 넌 나의 창 난 너만 있으면 돼

君は僕の救い 君は僕の窓 僕は君だけいればいい

You got the best of me

니가 필요해 So please just don't leave me

君が必要なんだ So please just don't leave me

You got the best of me

 

When you say that you love me

난 하늘 위를 걷네 영원을 말해줘 just one more time

僕は空の上を歩く 永遠を語ってくれ just one more time

When you say that you love me

난 그 한 마디면 돼 변하지 않는다고 just one more time

その一言でいい 変わりはしないと just one more time